10 Şubat 2013 Pazar

Evde sıvı el sabunu yapımı




 
 
  Sıvı el sabunu yapmak çok kolay bir iş. Kesinlikle dışarıya para vermeye değmez, ayrıca dışarıya
 
 çıkarken küçük bir plastik şişeye veya Watson gibi kozmetik mağazalarında satılan losyon
 
şişelerine koyup çantanıza atıp, ne olduğunu bildiğiniz sabunu gönül
 
rahatlığı ile çocuğunuza kullanabilirsiniz ....
 
 
 









 İşe inandığınız güvendiğiniz bir sabunu, iri gözlü rendede rendeleyerek başlıyoruz. Ben Dove

kullandım bu sefer (Elimdeki sabunu bitirmek içim). Ama genellikle zeytinyağlı sabunu tercih

ediyorum. Tavsiyem sizde öyle yapın...





   1 kalıbı tam olarak rendeliyorum. Bu arada sabun tencereme 4 su bardağı su koydum ve suyu

                                                                kaynattım .


                           Kaynayan suya, rende sabunumu koydum ve ocağı kapadım.



  Ve bu şekilde  tüm sabunu erittim. Sabunu su ile kaynatınca yaptığınız sabun köpürmüyor. Ha

     temizlemesine temizliyor ama ev halkına'' köpürmüyor ama temizliyor inanın ''diye anlatmak

       gerçekten çok güç bende çözümü böyle buldum. Eğer arada zorlanırsanız biraz ocağa

                       koyabilirsiniz...Ve suyun sıcaklığını artırabilirsiniz..




   Tümü eriyince ,2 çorba kaşığı sızma zeytinyağı koydum. Yerine veya birlikte gliserin de oluyor,

badem yağıda. Hepsinden önceki denemelerimde iyi sonuç elde ettim. Şu an elimde bu vardı o

                                         yüzden  zeytinyağı tercih ettim ben....


  Ve eğer istenirse aromatik yağda 8-10 damla konulabilir mesela yasemin ,limon, portakal bence

                                  çok güzel oluyor siz neyi seviyorsanız...

  Hepsi karışınca 12 saat soğumasını bekliyorum, kıvamı biraz koyulaşıyor eğer çok koyu olduğunu

düşünürseniz  kaynatacağınız suyu istediğiniz kadar ekleyebilirsiniz. Ama gene iyice soğumasını

                                                                  beklemek gerekiyor...


 
 
 
İşte hepsi bu kadar kolay.....



 
 
Kesinlikle sağlıklı, ucuz ve benim yaptığım deme lüksüne sahip olacağınız bir ürün.....


Not: Bu sabunu zeytin yağlı sabunla veya ev imalatı sabunlarla da yapmak mümkün ...Ve daha da

 güzel olur....

6 yorum:

  1. dışarıda satılan onca üründen kat kat iyi hemen denemk istiyorum teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız beğenmenizi umut ediyorum....Sevgiler...

      Sil
  2. Ödevim için aldım yoksa annem ortalık batar diye izin vermezdi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin .Eminim ilerde sende çok güzel şeyler yapacaksın, o zaman bende seni takip edip tariflerini yapacağım.. Sevgiler...

      Sil
  3. Paylaşımlarınız çok güzel ilk fırsatta deneyeceğim.El sabununun içine arap sabunu koysak köpürür mü merak ettim denediniz mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır denemedim.Bence çok doğru olmaz en güzeli zeytin yağından imaledilen sabun..

      Sil