11 Aralık 2012 Salı

Ev yapımı, bulaşık makinesi deterjanı









Nerede ise 2 yıldır kendi bulaşık makinesi deterjanımı kendim yapıyorum. İşte bu deterjan benim

deterjan maceramın ilk halkası ,yapmayı çok sevdiğim, kesinlikle en kolay olan. Sonucu bence çok

başarılı, yaptığım ilk günden beri bana oh dedirten bir tarif. Bu tarifi şu ana dek verdiğim hiç

kimseden ,aman bu ne, temizlemiyor ne biçim şey sözünü duymadım.

İnşallah sizlerde beğenir ve zehirsiz , kimyasal sız yaşama bir adım atarsınız.



                   Ve bende bloğumu açma amacıma ulaşmış olurum....



   Bu çok basit yapması 2-3 dakika alan ,bana göre ideal bulaşık makinesi deterjanı tarifi ...

Makinemde bu güne dek hiç problem yaratmadı. Ve  ne bardaklarımda çizilme oldu ne de

başka bir  şey...





                       Tarif :      (1 su bardağı 250 ml)


   3/4 su bardağı çamaşır sodası(çamaşır sodasını fazla koymayın bir süre sonra makine beyaz bir tabaka ile kaplanıyor orana uymak gerekiyor)

  1/4 su bardağı karbonat

 1 su bardağı boraks (boraksı kimyasal madde satan depolardan, internetten, İstanbul da iseniz

Eminönün den bulabilirsiniz Kilogramı ben aldığımda 8 T.L idi.)




  1/4 su bardağı ince grenli  kaya tuzu

1/2 su bardağı ince grenli limon tuzu veya sitrik asit

Hepsini bir kasede iyice karıştırıyorsunuz. Ve bir kapaklı kaba dolduruyorsunuz .

HEPSİ BUNDAN İBARET......





    Her yıkama için, bulaşık makinesinin deterjan gözüne 2 çorba kaşığı  koyuyorum..
 

Eğer isterseniz bunu bazen bende yapıyorum özelliklede makineyi biraz fazla doldurdu isem,  organik bulaşık makinesi deterjanından 1 çay kaşığı ( o olmazsa en basit toz bulaşık makinesi deterjanından  yada sıvı deterjan  varsa 2-3 damla ondan) ekliyorum.

 Organik bulaşık makinesi deterjanını 20T.L ye almıştım 1 kilogram idi ve o zamanlar ne

kadar gider diye şöyle bir hesapta yapmıştım 200 yıkama falan diye hatırlıyorum...




Bulaşık makinesi  deterjanı 40 derecenin üzerinde etkili hale geçiyor..

Birde deterjan nem alırsa topaklanıyor ona da bir çözüm bulmak üzereyim başarırsam paylaşacağım...

                 

                           ZEHİRSİZ YAŞAMAK BU KADAR KOLAY .......


                                          Hadi sizde katılın ......


2 yorum:

  1. merhabalar bu tarifi ben de kullanıyorum,nemlenince topaklanıyor demişsiniz,o zaman yıkama verimi düşüyor mu sanki tarifi yeni karıştırdığımda bardaklar daha temiz oluyor,nemlendikten sonra beyaz izler görüyorum..topaklanmaması için bir önlem bulabildiniz mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir süre sonra deterjanda bir topaklanma başlıyor. Hatta bir keresinde blok haline bile gelmişti...
      Ben buna kendimce bir çözüm bulum, aslında yayınlayayım diye de düşündüm ama sıra bir türlü gelmedi. Çözümüm çok kolay bir naylon çorabı kesiyorum ve içine pirinç dolduruyorum bunu da deterjanın ortasına koyuyorum baya fark ediyor. Kolay gelsin...

      Sil