4 Aralık 2012 Salı

Ev yapımı, sıvı bulaşık deterjanı






   Bir yıldır kendi sıvı bulaşık deterjanımı yapıyorum. Bu insanı çok mutlu eden bir şey, deterjanımın

içinde bulunan her şeyi bilip, acaba ya iyi durulayamadı isem, ya bazı kimyasallar söylendiği gibi

kalıyor ve bunu afiyetle yiyorsak diye düşünmemek gerçekten çok güzel....

  Bu konuda pek çok yabancı yayın okudum. Okuduklarımın çoğunu da denedim.

 Bu yazacağım tarif şu ana kadar denediklerim içinde en beğendiğim ve bir süredir de bu tarifi

kullanıyorum, daha iyisini bulana dek en iyisi bu tarif...







            Tarifim:

 7 yemek kaşığı rendelenmiş  yeşil sabun (bu tarifte zeytin yağlı sabun kullandım ama el yıkamadan artan artık sabunlarda olabilir ve hatta arap sabunu da olabilir ama sanki bulaşık
sanki yağımsı oluyor bu arap sabununun bazı maddelerle girdiği etkileşim sonucu değişime uğramasına bağlı bir durum.)
 
1/2 litre sabunu eritmek için ,1/2 litre de sabunun kıvamı için su

2 yemek kaşığı karbonat

1 yemek kaşığı boraks(kimyasal madde satan dükkanlardan alabilirsiniz, internetten de satışını yapan siteler var. Ben Eminönü'nden aldım.)

1 yemek  kaşığı gliserin (elleri yumuşatıyor, ben gliserin olmadanda yaptım evet elde biraz fark oluyor ama şart değil)

yarım tatlı kasığı sevdiğiniz bir bitkisel yağ


 
 
Rendelenmiş yeşil sabunu 1/2 litre su ile ocağa koydum ,tüm sabun eriyene dek arada karıştırarak kaynattım. Tüm sabun bu aşamada erimeli erimezse bir daha erimiyor.
 
 
 
Erime tamamlanınca, içine 1 kaşık boraks ve 2 kaşık karbonat  tabii ki kalan 1/2 litre su konuyor, yine ateşin üstünde hani derler ya bir taşım daha kaynıyor ve  her şey eriyor.
 

 
 
  Artık sıra ocaktan alıp, 1 yemek kaşığı gliserin eklemeye ve kokulandırmaya geliyor. Bu tamamen isteğe bağlı ,ben bulaşık deterjanına biberiye yağını, limon yağını çok yakıştırıyorum ama bu bir macera sizde  istediğiniz kokuyu kullanın ama bitkisel olsun aman dikkat tabaklarımızın üzerinde kalabilir o yüzden oda kokuları v.b. kullanmayın .
 
 
 
Her şey tamamsa deterjanınızda hazırdır. Yalnız 1 gece soğuk bir yerde beklemek gerekiyor.
Sabaha kıvamı bir  miktar daha koyulaşıyor .
 
 
Ve de bulaşıklar hazır olun deterjanınız geliyor..
 
Hem ucuz hem sağlıklı....
 
 
NOT: Bu deterjan, çarşı deterjanı kadar köpürmüyor ama inanın mükemmel temizliyor...
 
KULLANMADAN ÖNCE İYİCE ÇALKALAMAYI UNUTMAYIN..
 
 
 
 
NOT: Bazı doğal yaşam sitelerinde borax a karşı zararlımı değil mi diye süren sanki tamda fikir birliği olmayan bir tartışma var, ben bu yüzden birde borax sız bir bulaşık deterjanı denemeye karar verdim, ama ilkin elimdekini bitirmem lazım sonucu paylaşacağım....
 

5 yorum:

  1. Ben de böyle bir tarif arıyordum. Boraks edinmem lazım çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bazı çokçevreci bloglarda bu tariflerin oranları ve içeriklerinde ufak tefek farklılıklar olan ve borax içermeyen tariflerde var onlarıda denemek lazım ama borax dezenfektan (mikrop öldürücü) oda çıkarılırsa nasıl olur bende tahmin edemediğim için borax kullanmaya devam ediyorum...Kolay gelsin...

      Sil
  2. Tesekkürler..boraks bulmam gerek önce..deneyecegim..sirkeyi yapmaya basladim bile diger tariflerinizdden...yazan ellerinizndert görmesin..iki cocugum var..kimyasiz bir ev istisorum..buharli makina ile temizlikyapiyorum 4 yildir..ama tamamende kimyasiz olmuyor maalesef..bulasik deterjani, sabun vs..gerekiyor sonucta...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dilekleriniz için çok teşekkürler.İnanın çok önemli bir şey yapıyorsunuz sizden gören çocuklarınızda aynısını yapacak ve bu bir zincirleme reaksiyon olarak sürecek....

      Sil
  3. İyi günler, boraksı wikipediada biraz inceledim. Avrupa Birliğinde deterjanlarda kullanımı yasaklanmış. İleri derecede zehirleyici olarak tanımlanıyor. Boraks içeren kimyasallar ambalajına, erkeklerde kısırlık, anne karnındaki bebeklerde ölüme sebebiyet verebilir, yazmak zorundaymış. Bu zarar, tensel, veya solunum yoluyla da olabilirmiş. Makine deterjanlarında belki olabilir ama el deterjanı için tehlikeli olabilir kanaatindeyim, zaten siz de dipnotta belirtmişsiniz.

    YanıtlaSil