22 Kasım 2012 Perşembe

Evde çamaşır yumuşatıcısı yapımı

    


        Evet, bu belki delilik ,saçmalık diye bilirsiniz. Belki de. Ama 20 yıl sonra her iki kişinden bir tanesinin

 kanser olacağı gerçeğine karşı bir şeyler yapmam gerekiyordu .Ben de   tüm  deterjan  ,yumuşatıcı    

temizlik malzemelerimi kendim yapmaya başladım. İki yıldır da aksatmadan devam ediyorum.

      Esas bu siteyi açma amacım, benim gibi düşünen, benim gibi hisseden 1-2 kişiye neler yaptığımı

 göstermek onlarında yapabilmeleri için bir güç olmak. Ve bunları yaparak da yaşayan birilerinin

olduğunu göstermek......







İşte ev imalatı çamaşır yumuşatıcım;         1 su bardağı 200 ml



3 su bardağı  Beyaz sirke   Buda ne demek değil mi ?Açıklayım, renksiz sirke demek eğer benim gibi evde sirkenizi yapıyorsanız bu portakal ,mandalina, greyfrut ,portakal, limon ve tabii ki   elma sirkesi  demek oluyor. Eğer renkli sirke kullanırsanız tecrübe ile sabit kıyafetler tatlı bir pembe oluyor.(resimde şişem renkli yoksa içindeki değil)


2su bardağı istediğiniz saç kremi   marka çok önemli değil tabii ideali organik kremler (Benimki öyle değil)


3 su bardağı ılık su,   su ılık olmalı çünkü kolay karışım oluşsun


20 damla sevdiğiniz bir esans veya bitkisel yağlar  lavanta, gül, teatree oil ,menekşe .....




Hepsini tahta kaşıkla karıştırın. Soğuyunca kabınıza koyun.


Ben kullanırken  bir makine çamaşıra 1/2 su bardağı ölçüsü kullanıyorum. Çamaşırlarda kesinlikle sirke kokusu olmuyor.Çamaşırlar bence çok iyi yumuşuyor.

         Ve gönlümde çok rahat oluyor.....
   
          KULLANMADAN ÖNCE İYİCE ÇALKALAYIN.......

7 yorum:

  1. Yarin deneyecegim. elinize ve emeginize saglik. cok tesekkurler. yasemin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben uzun süredir sorunsuz kullanıyorum umarım sizde beğenirsiniz.

      Sil
  2. saç kremi konusunda emin olamadım,saç diplerine bile kullanmadığımız bir ürünü giysi için kullannmak doğru mu bilemedim,bu konuda bir araştırmanız var mı?tarifi kullanmak istiyorum aydınlatabilirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  3. Evet sorunuz gerçekten çok güzel ben hiç bu şekilde düşünmemiştim. Benim bildiğim saç kremleri saçın dibine saç çabuk yağlandırdığı için sürülmüyor. Ama ben uzman değilim bunu belirtiyim. İçinize sinmiyorsa bazı internet sitelerinde yalnız sirke ,su ve bitkisel yağ kullanılan formüllerde gördüm ama çamaşır sirke kokar mı gerçekten denemedim bilemiyorum bazıları kokuyor diyor bazıları kokmaz diyor tabii denemek gerek. Ben bu yaptığım yumuşatıcıdan çok ürkmüyorum açıkçası hazırlarından bence daha sağlıklı olduğu kesin..

    YanıtlaSil
  4. otururken aklıma gelen bir fikrin sizin tarafınızdan daha önce yapılmış ve denenmiş olması gerçekten içimi rahatlattı.kendim egzama hastasıyım ve artık evime bir damla dahi kimyasal girsin istemiyorum. tariflerinizi aldım ve hepsini büyük bir güvenle yapacağım. bu konuda sizi sonuna kadar destekliyorum. teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Egzemanın gerçi tamamen geçmesinin ben çok zor olduğunu düüşünüyorum ama biraz azalma bile insanı mutlu ediyor umarım sizde rahatlarsınız. Sevgiler...

      Sil
  5. Merhaba, tarifleriniz çok hoşuma gitti. Ben de organik ve ev yapımı ürün ve kozmetik meraklısıyım. Kullandığınız saç kreminin içeriğinden de emin olmak için
    http://www.cosdna.com/
    bu sitede içerik analizi yapabilirsiniz. Umarım işinize yarar ben çok faydalanıyorum

    YanıtlaSil