25 Kasım 2012 Pazar

Teriyaki soslu tavuk ve kızarmış pilav



Dün evde Çin yemeği günüydü. ...

Bu tavuğu ilk tatığımda aşırı tatlı gelmişti ve ne yalan söyleyim nefret etmiştim ,sonraları bu sosu

daha bana

 uygun nasıl yapabilrim deyip bayağı bir araştırdım...

Şimdi ise bu tarif evin en sevilenleri arasında....

 
İşte tarifim;






Teryaki sos;(Bu sos en az 1 gün önce yapılmalı ve sos yapıldıktan sonra 15 gün içinde tüketilmeli)

1/4 su bardağı soya sosu

1 su bardağı su

1 çay kaşığı taze zencefil rendesi

Yarım çay kaşığı sarımsak tozu


1 çay kaşığı kırmızı pul biber

4 çorba kaşığı kahverengi şeker

1 çorba kaşığı mısır nışastası

2 çorba kaşığı sirke(ben elma kullandım)





Hepsini bir tenceredekarıştırın ve karıştırarak kaynatın.Kaynayan sosun kıvamı artıyor.Üzerine 2 çorba kaşığı susam yağı ve 1çorba kaşığı daha soya sosu ekledim. İşte sos hazır....Mutlaka 1 gün dinlendirin.
Ertisi güne jölemsi oluyor.







Sıra tavukta ben kalça etini julyen doğrayarak kullandım.Bir kapta sosla karıştırıp 1gün dolapta
dinlendirdim.


Ertesi gün dökme demir tavada pişrdim.1 kaşık daha sostan ekledim pişirdiğim tavaya.

Çok basit ve lezzetli.....


Kızarmış pilav;

1 su bardağı pirinç (1.5 su bardağı su ile çekene dek haşlanılıyor ve 15 dakika demleniyor. Sonra 1

gün oda dolapta dinleniyor)




       1 yumurta

       2 adet taze soğan ince doğranmış (Beyazları ve yeşil kısımları ayırarak doğrayın)

      1 çorba kaşığı soya sosu

       3 çorba kaşığı sıvı yağ


 Ben dökme demir tava kullandım. İlkin yumurtayı çırpıp, harlı ateşte ısıtılmış tavaya 1 çorba kaşığı zeytinyağ koyup yumurtayı burada pişirdim .Pişince bir tabağa çıkardım.






Sonra boşalan tavama taze soğanların beyaz kısımlarını koyup kavurmaya başladım.İyicene değil ,şöyle bir kavurdum.
Üzerine dün pişirdiğim haşlanmış pirinci, 1 çorba kaşığı zeytinyağla kavurmaya devam ettim 2-3 dakika yağla iyicene karışana dek kavurmaya devam ettim.
Sonra, üzerine pişirdiğim yumurtayı ve son kaşık zeytinyağını ekleyip kavurmayı sürdürdüm ,
son olarak taze soğanın yeşil kısımlarını ekledim.Birde soya soya sosunu koydum ocağı kapattım,ama karıştırmayı sürdürdüm dökme demir tavanın soğuması biraz sürüyor...





Hadi sofrayı hemen hazırlayıp yemeğe oturun.  Sıcak gerçekten çok lezzetli oluyor.




Mutlaka bir kere olsun deneyin derim ......




















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder