11 Haziran 2013 Salı

Amerikan fıstıklı kurabiye




         Kurabiyeleri çok severim ,ama bu kurabiyeyi daha bir çok severim .


  Uzakdoğulu bir arkadaşınız var ise  bu harika kurabiyelerden tatma şansınız olmuş olabilir...


  Bu kurabiye geleneksel bir yılbaşı kurabiyesi ama ben özledikçe yaparım sütle harika olur.    



                                                   Denemenizi  Şiddetle Tavsiye  ederim .
 



                                      Şöyle kocaman bir bardak sütle mmmmmm!!!!......



                                                                         MALZEMELER:


                                                                             200 gram un

                                                                       200 gram yerfıstığı

                                                             Yarım çay kaşığı kabartma tozu

                                                                     100 gram pudra şekeri

                                                                     100 gram fındık yağı

                                                                              1 fiske tuz

                                                      1 yumurta (beyazı içine sarısı üzerine) 

                                               Malzemesi az yapımı çok kolay bir kurabiye ,

                   Ben kendi yer fıstığımı kendim bir kere daha kavuruyorum bu aromasını arttırıyor.




                                        Kavurunca soğutur rondo un haline getiriyorum..




        Unu, un halindeki yer fıstığını, kabartma tozunu, sıvı  yağı, pudra şekerini, tuzu, yumurta

                                                        beyazını karıştırıp toparlıyorum.



     Elimle küçük ceviz büyüklüğünde toplar yapıp ortalarına tükenmez kalem kapağı ile iz yapıp ,   


                                                Üzerlerine yumurta sarısı sürüyorum...





                                               Ve 180 derecede  15-17 dakika fırınlıyorum....


                                                        Soğumasını beliyorum....


                                                    AFİYET OLSUN::::

2 yorum: