5 Temmuz 2013 Cuma

Hadi reçel yapalım





       Reçel yapmalıda yemeyi de, hediye etmesini de çok severim. Reçel yaparken artık o anda

içimden ne geliyorsa o meyveler ile açıkçası pekte ölçü kullanmadan yaparım reçellerimi nedense de

                                 hiç bozulmaz küflenmez çokta beğenilir tadı....


   Bloğuma bir de reçel tarifi koysam mı acaba dediğimde şu ölçü işi çok zorladı ben 1:1 değilde her

 meyvenin tadına bakarak şeker miktarını ayarlarım tabii adetten ölçü yazıcım ama  bu ortalama bir

değer olacak ayarlama size kalmış , meyveler mi işte oda hayal gücünüze kalmış her şeyin reçeli

                              olabilir bence denemek maceracı olmak lazım....








                                                                      MALZEMELER:




                                                    Ben 2 çeşit reçel tarifi vermek istiyorum ..

  






 Dediğim gibi  reçelde miktar vermek zor bence , meyvenin tadına bakarak şeker ayarını yapmak

                            gerekiyor gene 1:1 oran üzerinden aşağı yukarı vermek istiyorum



                            300 gr kırmızı erik                                    Yarım kilo ahududu

                  1 kg beyaz şekerin 1/3 ü+1 kaşık                       Yarım kilo beyaz şeker

                                fazlası                                                     Yarım kilo vişne

                         300 gr çilek                                                  Yarım kilo şeker
                     1 kg 1/3 ü şeker                                                1 limon suyu

                      3 adet şeftali                                               1 tutam limon tuzu

                      1/3 kg şeker

                    1 limon suyu

                1 tutam limon tuzu


              Eğer meyvelerim şeftali ve erik gibi ise iri kuşbaşı doğruyorum. Vişnenin mutlaka


çekirdeklerini çıkarıyorum..












 





  






    Ben tüm reçellerimi  1 gece şekere




                                     yatırıyorum sizde yatırın derim tadı daha güzel oluyor..









  İşte o gece müthiş bir sihir gerçekleşiyor meyvelerin kokusu keskinleşiyor sanki canlanıyorlar






                                  

         Ve bu harika lezzetleri kısık ocağa tencerenin kapağını kapatmadan başlıyorum kaynatmaya ne

kadar mı işte bunu söylemekte çok zor az kaynatırsanız küflenir dayanmaz çok kaynarsa koyulaşır

reçelin rengi bir şeye benzemez annem az kaynatanlardandır neden mi o şanslı yaşadığı yerde güneşe

        koyar üstüne birde tülbent sarar 5-6 gün güneşte pişirir reçeli mııh !!!!! müthiş olur..







    Reçel kaynayınca, 1 limonu sıkıp söyle bir karıştırıp, bizde kef derler beyaz köpükler olur işte

'' Annem reçelin can düşmanı'' der ilkin kaşıkla sonra kalan kağıt mutfak havlusu ile iyicene 

                                                                        temizlenmeli


  



                 ve son olarak bir tutam limon tuzu ile karıştırıp biraz daha kaynar...



Gene kef oluştu ise gene aynı yöntemle toplarım







  Ve kaynar kaynar kavanozlara doldurun son olarak kef gene var mı bakın varsa kağıt havlu ile 

                toplamayı unutmayın (ben topladım bende çıktı) sıkı-sıkı kavanozu kapatın...




             Reçel yapın böyle bir zevkten mahrum kalmayın ne reçelimi bu hayal gücünüze bağlı ....




                                                     AFİYET OLSUN......













           

2 yorum:

  1. elinize sağlık çok severim:) sizi izlemeye aldım bende beklerim http://birfiskelezzet.blogspot.com/

    YanıtlaSil