23 Mart 2013 Cumartesi

El açması Pırasalı börek

 



     Pırasalı böreğe bayılırım. Benim pırasalı böreğimde kendimce dokunuşlarım vardır ne yalan

söyleyim yiyenlerde pek bir beğenirler pırasalı böreğin bu yorumunu..


  Size de bu kolay böreği bir kerecik olsun denemenizi öneririm.....



     MALZEME :


     3.5 - 4 su bardağı un                    

    3 yemek kaşığı yoğurt

  2 çay kaşığı kabartma tozu

  3 çorba kaşığı nar ve elma sirkesi

  3- 4 yemek kaşığı zeytin yağı

 Tuz

 Alabildiği kadar sıcak su (1 -1.5 su bardağı)

 
Bezeleri açmak için eşit ölçüde buğday nişastası ve un karışını


                 İçi:

               3 tane pırasa

         2 yemek kaşığı domates salçası

             1 tatlı kaşığı curry

          1 tatlı kaşığı kimyon

    2 tatlı kaşığı toz tatlı kırmızı biber

       1 tatlı kaşığı acı pul biber

               tuz, karabiber


                  Aralara sürmek için:

      Yoğurt, sıvı yağ, yumurta karışımı


     Hadi başlayalım. Bu malzemesi sanki bir destana benzeyen ama yapımı da bir o kadar kolay ve

çok ama çok lezzetli bir tarif..



   İlkin hamuru tutalım; unu tuzu kabartma tozunu , sirkeyi , yoğurtu ve alabildiği kadar kaynar değil

ama sıcak suyu koyup kulak memesi kıvamında bir hamur yapalım aklıma gelmişken ben baklavayı

da aynı hamurla tutuyorum ama hamur azıcık daha sert oluyor bir gün onunda tarifini veririm     

                                                                       zaman çok..


 
 
Ve yaptığım hamuru en az yarım saat sera-strech leyip bekletiyorum.
 
 
Hamur dinlenirken içi hazırlıyorum. Pırasaları ince olarak doğrayıp zeytin yağı koyduğum tavada
 
 soteliyorum.





                                                             Pırasa ölünce içine




  2 yemek kaşığı domates salçasını, tuzu ,karabiberi, curryi, kimyonu, koyup iyicene kavuruyorum ha

  unutmadan 2 çorba kaşığı kadar sıcak su da ekliyorum ve iyice suyu çektiriyorum.




      Bu arada bir kasede yarım su bardağı yoğurt ve 3 -4 yemek kaşığı kadar zeytin yağıda çırpıyorum

                                                       bunu ara katta kullanacağım...

 

  Dinlenen hamurdan tenis topu kadar parçalar koparıyorum.


Benimkinden 12 beze çıktı sizin kinden kaç çıkarsa ama 12 yi

 bulun derim fazlası sorun değil..


 Ve başlıyorum bezeleri açmaya ben ilkin merdane ile

başlıyorum..


 Nişasta -un karışımı ile açıyorum.


 Birde diğer bezeleri sera strech le kapamaya devam ediyorum



Her bir bezeyi açınca üzerine yine nişastalı-un karışımımı tekrar biraz bolca unlayarak üst üste 

   yufkaları istifliyorum. Ve 6 sını bir bu sefer oklava ile tepsinin büyüklüğünü geçene dek açıyorum.



 Tepsiyi yağlayıp ilk 6 yufkayı seriyorum      

Ve arasına yoğurtlu -yağ karışımını bolca

sürüyorum.

Üzerine tüm içi koyuyorum.

Ve 2. 6 lı pazıyı aynı şekilde açıp harcın üzerine

 seriyorum. Ve yufkaları böreğin üzerine

döndürüyorum.

 EN üste kalan yoğurtu sosa bu sefer 1 tane de

 yumurta ekleyerek bolca sürüyorum eğer karışım eksik olursa yoğurt yağ takviyesinde bulunun sos

bol olsun...



                             Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında nar gibi kızarana dek pişiriyorum.




                        Pişince fırından alıp üzerine su serpiyorum ve sarıp dinlendiriyorum.


                                                 Bu börek bekledikçe lezzetleniyor .....



                                                        AFİYET OLSUN:::

3 yorum:

  1. 3.dür yorumum siliniyor , üzgünüm yazamadım birtürlü....teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz korkarım gine yarım çıkmış yorumunuzu merakla bekliyorum iyi günler...

      Sil
  2. merhaba takipçinim bana da beklerim

    YanıtlaSil