10 Ocak 2013 Perşembe

Ev yapımı makarna

 

 
 
Evde makarna yapmak o kadar basit ki bu tarifi yazmasam mı çok mu kolay diye düşündüm en
 
sonunda hadi yazıyım bari dedim.
 
 



 
 
Malzeme de yok denecek kadar az canım hiç bir şey yapmak istemiyor dendiğinde 5 dakikada
 
yapılacak bir tarif
 
Malzemeler:
 


Kişi başına 1 yumurta hesabı ile

yapıyorum            


bunu anne kız günü için yaptım 1.5

kişilik             


1 yumurta

3 çorba kaşığı süt su da olur (ılık olsun)

alabildiği kadar un

Ölçülü yapmadığım bir tarif çok katı bir hamur yoğuruyorum ben ilkim robotta yoğurup sonra elinde

toparlıyorum ve beze haline getirip



 sera strech le sarıp 1 saat oda ısısında bekletiyorum.




Sonra makarna kesme aletini takıyorum. Kesim aletine girecek kadar merdane ile açıp sonra 1

 numaradan 7 numaraya dek açıyorum. Sizde yoksa oklava ile de yapılabilir ama aklınızın bir

 köşesine makarna kesme aletini koyun çok kullanışlı mantı ,lazanya her şeyinizi kolayca yaparsınız


bir kere alınınca bozulacak

 gibi bir şey değil ben 8 yıldır kullanıyorum ilk günkü gibi...






  Evet ,dönelim makarnaya 7 numaraya incelttikten sonra kesiyorum.




  kestikten sonra biraz unlayıp 15-20 dakika biraz kurutuyorum, buna kendine gelmek demek daha

doğru...


  Sonra bir tencereye suyu koyup kaynatıyorum kaynayan suya tuz ve zeytin yağı koyup makarnayı

haşlıyorum.


 
 Makarna ev yapımı olunca çok çabuk haşlanıyor. Hep ocağın çevresinde olmak gerekiyor ...




Ve sıra sosta;  Kışın çok tembel işi bir sos yapıyorum .


  

Sos:

  2 diş sarımsağı ezip ağır ateşte yağda kavuruyorum.2 yemek kaşığı salçayı ekleyip salçayı

öldürüyorum. Makarnanın haşlama suyundan 1 kupa dolusu salçanın üzerine koyup suyunu

uçuruyorum ve altını kapatıp kuru nane serpiyorum.

  Makarnayı  tabağa koyup üzerine nefis ev yapımı sarımsaklı yoğurt sarımsak sız da olur ama benim

 oyum sarımsaklıda ve en üste  salçalı sos  işte bu kadar...
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder