27 Ocak 2013 Pazar

Yoğun çikolatalı kek






    Yoğun kıvamda çikolatalı kek sevenler için çok uygun bir kek. Ben oldum olası nemli ve yoğun

 kekleri sevmişimdir sizde böyle düşünüyorsanız deneyin derim...







     MALZEMELER

  2 yumurta

3-4 çorba kaşığı toz şeker  tatlı seviyorsanız 4 kaşık kullanın

3/4 çay bardağı un

125 gram bitter çikolata

2 çorba kaşığı süt

75 gram tereyağı

vanilya ekstresi


   Bu kekte kabartma tozu yok yani aslında bir cins browni  ama küçük fırın kaplarında pişiyor.

 
 
3 kaşık sütü gayet tembel işi bir cezveye koydum üzerine bitter çikolatayı küçük parçalara böldüm 75
 
 gram tereyağında ekleyip çok az açık ocakta erittim aman dikkat dibi tutmasın arada karıştırın.
 
 



 
 
erittiğiniz karışım soğuya dururken iki yumurtayı ,şekeri, 1 fiske tuzu karıştırın karışınca çikolatalı eriniş , soğumuş karışımıda katın ve karıştırmaya devam edin.
 
 
 
 
Son olarak unu ve vanilyayı da ekleyin.
 
 



      Akışkan kıvamdaki karışımı önceden yağlayıp unladığım küçük kek kaplarına koydum.


Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 9-10 dakika pişirirseniz içi akışkan evde benim bayılarak yediğim





   Ama 12 dakika tutarsanız içi ıslak yoğun bir kek oluyor evdeki oylamada ben kaybedince biz 12 dakika tuttuk.




     Harika lezzeti olan kekler çıkıyor


    İçine ceviz, fındık kırığı çok yakışıyor. Üzerine de ev yapımı dondurma harika ...Ama ne yapalım

 mevsimlerden kış...


      Afiyet olsun....


Tüm miniklere iyi tatiller.....
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder