1 Ocak 2013 Salı

Ev yapımı nutella





    
  Nutella'ya  bende kızımda bayılırız. Ama marketten alınca içinde olabilecekleri düşünce ne kendim

 yiyebiliyorum nede çevremdekilere yedirtiyordum, sonunda bir kaç yıl önce canıma tak etti ve

araştıra-araştıra deneye-yanıla bu tarifte karar kıldım, buram buram fındık ve çikolata kokulu

lezzetlimi lezzetli bir tarif. ...

                        Tadı tam olarak nutella gibi değil ama gerçekten lezzetli bir tarif;





          

            Malzemeler:


    1 su bardağı fındık  ben çiğ olanını tercih ediyorum kendim kavuruyorum tazecik çok lezzetli

oluyor

  1.5 su bardağı pudra şekeri  ben aynı miktarda toz şeker kullandım

1 çay bardağı süt

                                                   
  2 çorba kaşığı kakao

 
200 gr kadar çikolata

 
1 çorba kaşığı fındık yağı





                               Tarifi:


   1 su bardağı taze fındığı demir tavada kavurdum. Kabuklarını elimde ufalayarak çıkarttıktan sonra

                               bir kenara bıraktım. Onunla işim şimdilik bitti...



             


         Bitter çikolatayı bıçakla keserek benmari erimeye uygun hale getirip 1 çay bardağı soğuk sütün

                                                        içerisine çikolatayı koydum.


  

                                               Ve erittim. Eriyince soğumaya bıraktım.


  Rondonun içine kavurup hazırladığım fındıkları toz şekerle birlikte koydum.


    

    Rondoda un haline getirdim, bu arada 1 çorba kaşığı fındık yağını da koydum,  gene rondodan 

geçirdim.

 
 
    sonra  üzerine erittiğim çikolatalı sütü kakaoyu, vanilya ekstresini de ekleyip hepsini rondoda 

karıştırmaya devam ettim .  





   İşte hepsi bu kadar .Kavanoza koyup 2 saat oda ısısında dinlendirip buzdolabına kaldırdım.


                                      1 hafta içinde tüketmek gerekiyor ...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder