25 Aralık 2012 Salı

Cevizli tart






   Yeni yıl yaklaşırken mutlaka yaptığım benim içime yeni yıl neşesi veren çok lezzetli bir tarttır..
 
                                      Deneyipte sevmeyen olur mu bilmem ....

                         





                                         Çok  kolay bir tarif...


              Tarif:

1.5 su bardağı un

3 yemek kaşığı şeker

150 gram tereyağı

1 çorba kaşığı su

1 çimdik tuz


Bu tabanı yaparken kullanacağımız malzeme  

  İçi

1 çorba kaşığı tereyağı          

200 gram krema

2 tane yumurta

5 yemek kaşığı kahverengi şeker

1 su bardağı ceviz

Tuz ve vanilya ekstresi

  İlkin tabanı hazırlayarak başlıyorum. Şeker, un, soğuk tereyağını karıştırıp 1 çorba kaşığı soğuk su

da ekleyip tabanımı kum gibi olana dek robotta karıştırıyorum.




  kum gibi olunca elle toparlıyorum ve sera-strech e sarıp en az yarım saat dolapta tekrar soğumasını

bekliyorum.



  Bu arada 1 su bardağı cevizi, döküm demir tavada çok az mis gibi ceviz kokusunu verecek kadar

 


kavuruyorum. Siz elinizde hangi tava varsa kavura bilirsiniz yada kavurmazsınız size kalmış....

  Kavrulunca ben havanda dövmeyi seviyorum, isterseniz siz rondo da çekin.



 Yarım saat dolunca dolaptan taban hamurunuzu alın bu hamur 20 cm lik kelepçeli kalıba yetecek

miktar, kelepçeli kalıbın altına yağlı kağıt serin ve üzerine hamuru kenarlarını yaklaşık 2 parmak

kadar yükselterek serin. Ben bu aşamada hiç merdane kullanmadım, tamamen elimle parça parça 

serdim hamuru...




  sonra bu sefer üzerine yağlı kağıt serip ağırlık yapıp kabarmasını hamurun engellemek için, bu işe

ayırdığım bakliyatları mı üzerine koydum. Bu bakliyatı bu işe ayırıp torbalayıp etiketleyip yıllarca

kullanabilirsiniz Tavsiyem böyle bir torba bakliyatınız olsun ben çok kullanıyorum..

  Önceden ısıtılmış 175 derece  lik fırında 15 dakika ağırlık bakliyatı ile sonra bakliyatları alıp bir 10  

dakika daha pişirin. sonra fırından alın bırakın soğusun.

  Bu arada üstüne konulacak içi hazırlayalım..



  İlkin tereyağı, krema ,2 yumurta, şeker, tuz, vanilya karıştırıp son olarak da kavrulmuş dövülmüş

cevizi ekliyorum.


               Fırından çıkmış soğumuş tabana döküp 1 saat kadarda  fırında pişmesi sürüyor .



  

                     Bir gün buzdolabında dinlendirip öyle servis yapın....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder