9 Aralık 2012 Pazar

Çikolatalı muzlu kek









       Bu gün çaya ani misafir geldi. Bende evdeki muzlardan harika bir muzlu kek yaptım. Aniden 

gelince misafir kekimin fotoğrafını da ancak misafirler gidince çekebildim. Kekten kalanlar sadece

resimdekilerden ibaretti .1 saat sonra Cimcime Hanım tarafından kalanda bitirdi ....

         

                      Söze gerek yok ENFES BİR KEKTİR::::







                    Malzemeler:       ( 1 su bardağı 200ml  )

 

      2yumurta

     1/2 su bardağından biraz az toz şeker

      1/2 su bardağı sıvı yağ  ben fındık yağı kullandım

    50 gram oda ısısında tereyağı

    100 gram toz şeker

     1 su bardağından biraz fazla un

   5 tane küçük olgun Anamur muzu  küçük doğranmış

    Yarım su bardağı damla çikolata

   Vanilya ekstresi (tarifini sonra vereceğim)

  1 paket kabartma tozu

                                                  Yarım çay kaşığı tuz


 2 yumurtayı, tuz ve şekerle birlikte mikserde iyice çırptım. Ardından sıvı yağı ve tereyağını

ekledim.

Hepsini iyice karışana dek çırpmayı sürdürdüm.




    Sonra 1 su bardağından biraz fazla unu ekledim. Ve tabii ki kabartma tozunu da aynı anda   

ekledim.  Hemen arkasından 1 tatlı kaşığı vanilya ekstremi ilave ettim. Artık mümkün olduğunca az

karıştırmak gerekiyor unla fazla oynandımı  kek iyi kabarmıyor.





                   Son olarakta doğradığım muzu ve damla çikolataları ekledim.





          Ve yağladığım kek kalıbına döküp önceden ısıtılmış 175 derecelik fırına koyup  1saate yakın

pişirdim.

Meyveli kekler biraz zor pişiyor, kürdanla kontrol edip pişip pişmediğine öyle karar vermek

gerekiyor.

   Nemli ve yoğun keklerden hoşlananlar için çok uygun bir kek ....


          UMARIM SİZDE MİSAFİRLERİM KADAR BEĞENİRSİNİZ..



                    AFİYET OLSUN......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder