2 Aralık 2012 Pazar

Nar ekşisi yapımı

 
 
 
 
 
 


  Geçen hafta artık derin bir soluk alıp çok ucuza bulduğum 9 kg nardan ,nar ekşimi de yaptım .Ve

sırtımdan çok büyük bir yükte böylece kalktı .Nar ekşisi yapmak aslında kolay ,zor olan sıkma faslı 

narları sıkması...

  
Yapmak isteyenlere tarifim;





      Narları ikiye kesip portakal sıkacağı ile sıkıyorsunuz. Bu  mutfağı, üzerinizi tek kelime ile

batırıyor. Ama inanın o lezzete değiyor....

 

   Sıktığınız narları iyice süzmeniz gerekiyor. Çünkü çok minik bir zar parçası bile nar

 ekşisinin tadını buruklaştırıyor .  En iyisi tülbentle süzmek ....

   Ve toprak kapta ocağın altını çok az açarak başlıyorsunuz kaynatmaya....Ne kadar  mı 3-4 saat evet

biraz uzun ,gelip geçip tahta kaşıkla karıştırın  suyu baya azalıyor (9 kg nardan 1.5 lt çıktı)

   Benim narım biraz tatlı idi 2 çorba kaşığı limon tuzu ekledim  ben.

  2 çorba kaşığı da tuz biraz daha kaynatıp ocağı kapattım.

 Soğumaya bıraktım .Soğuyunca temiz cam kavanozlara koydum. Ben buzdolabında saklıyorum.

Aslında bir şey olmayabilir ama es kaza bozarım diye hiç dışarıda muhafazasına çalışmadım..


 
 
Lezzeti, emeğinize değecektir. İNANIN....
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder